Wednesday, August 1, 2012

nostalgia rombongan sekolah

masa kecik2 dulu aku sgt aktif kat sekolah. cuma bila dah besar pnjang ni,, aku jd liat sikit nk bergerak. hormone changes la katakan.

Teringat masa duduk darjah lima, chegu masuk kelas mengumumkan mengenai lawatan sambil enjoy di hot spring,poring ranau. Tempat ni mmg chantek. sangat !

 

 dengar ja chegu buat announcement, aku la yg paling excited  dalam semua tu. gila2 punya seronok. Tak payah minta pendapat family, terus kasi nama kat chegu. hohohoho .
Sesampai ja di rumah, aku kemain lg mengkhabarkan berita yang menggembirakan tu kat puan emak. Tup2 dia terus kasi green light. Tapi ..

in one condition.
incik abang aku kena ikut sekali. kononnya sebagai pelindung aku disana nanti.
alaa, bolehlah janji dapat pergi.

Saat2 yang aku tunggu,siap tanda kat kalendar pun tiba juga akhirnya. Seawal pagi, incik bapa da hantar pergi sekolah dengan abang aku sekali, pakej.


Sepanjang perjalanan mmg sgt seronok, sehinggalah .. yeah sampai !




 Di pendekkan cerita,, aku terus ja terjun kolam air panas tu dengan yakin dan megah.
tak sampai 5saat, dushh !


ok,aku lemas. yes,im drown ok. i am !



Sesedarnya aku, aku bkn lagi berada dalam kolam tadi,, bukan lagi tengah enjoy sakan. pitam.


Sampai ke hari ini, tiap kali pergi sungai ka, piknik ka, member2 akan tanya soalan wajib : " el, knp ko x masuk sungai mandi sesama ? " aku jawab ringkas dan padat " aku x reti berenang " . walhal  family member aku kemain pro lagi berenang,,siap kuak lentang bagai.


dan aku?
ya,aku fobia.
aku trauma.
aku takut.
takut pada laut.
takut pada sungai.
takut pada air.

takut LEMAS lagi --

p/s: akan ada masanya, kita punya tragedi yang payah untuk dikongsi. hanya akan membuka parut di dada.











No comments:

Post a Comment