Thursday, August 16, 2012

hanya kawan mengenal kawan

kawan aku dah nak bertunang, selama aku kenal dia baru kali ini aku tengok dia seserius itu. maunya aku tak pelik. 'kawan' inilah yang dululah serba tak cukup,tak serius,tak matang dan agak gila2 sedikit. bercakap soal dia yang serius itu, aku pun mcm biasa doing my part time job-menasihati dia sebanyak mungkin.

nasihat aku berbunyi begini :
ko serius nak kawin? betul ni? ok,macam biasa nasihat sama dari aku. ko jangan sekali2 dekatkan diri dengan alkohol and yes tak mau club2 dah. oh ya,kurangkan rokok. oh bukan, berhenti merokok. membazir. ingat sikit, ko tu nak kena pakai duit banyak,,nak tanggung anak orang. jangan nak harap duit pompuan. err,cuba cari kerja lain yg lebih menjamin ok? lg,ko pusa tak? jgn ngada2 nak tinggal. err,barang hantaran dah beli belum? beli ala kadar saja, jangan membazir. bla..bla..bla..

yang spoilnya :
err..hari ko nak tunang tu aku tak dapat nak attend. sorry ar ! 

kawan aku jawab :
datin..datin.. (dari 1st aku + dia jd kawan mmg inilah dia gelar aku), sebab tu aku sayang betul sama ko ni. ko satu2nya kawan pompuan yg aku ada dan ko jugalah yg selalu nasihatkan aku mngikut jalan yg diredhai. (part yg ni aku rasa dia tipu). kalau ko yg kawin,dimanapun aku..sanggup aku datang.
Baca mesej ko gelak2 macam tu pun dah buat aku rindu cara ko ketawa,bercakap,riang ko,gaya datin ko. haishh,lama betul tak lepak sesama. tapi,selama kita kawan ni satu ja yg pelik ada pada ko ni. 'ko tak pernah serius dalam apapun kecuali kerja dan ko tak pernah share mslh dgn org lain'.yang hairannya ko boleh ja cuba bergembira. kenapakah?

aku :
sebab, kalau aku serius orang akan rasa sakit hati pada aku. tak berkongsi mslh tu bkn sbb malas, tp kalau boleh biarlah kegembiraan saja yg share dgn orang. ubah topik, pasni makesure ko hidup bebaik tau. jadi lelaki yang melindungi ok. aku bersyukur finally ko jumpa jg pelengkap hidup ko.sepanjang kita berkawan aku dah tengok jatuh bangun ko, so please manage ur life even better. itu doa aku .

kawan :
tq arr datin. aku takkan lupa tu. satu hari kalau masa ko tiba dan ada yang melukakan ko,bagi aku tau dan aku akan ajar orang tu cukup2.

aku: 
ok bah kalau ko. live well okay buddy ?!

p/s : hanya kawan mengenal kawan. kredit to-incik abd ajis bin sugiyo,PH labuan 2012.


No comments:

Post a Comment