Friday, April 5, 2013

BUKAN KERANA HARGA

aku rasa ini cuma aku.

tapi aku rasa sangat tidak seronok bila aku tertarik pada produk yang dijual secara online tapi tiada harga ditulis di situ. kecuali "PM untuk harga".

apakah ada niat harga berbeza2 pada pelanggan yang berlainan?
serius tak seronok.
macam SEDIKIT ada rasa 'aku bakal kena tipu ni'.

tapi mungkin sebab aku ini manusia penakut beli barang online.
jenis skeptikal.

mungkin ada kaitan dengan peristiwa dah-bayar-sampai-sekarang-tak-dapat-produk-pastu-terus-hilang-dari-pandangan-mata-majazi.

apa sekali pun.
aku tak marah pun.
cuma aku rasa--
kalau bubuh harga di gambar produk--
lebih senang untuk pelanggan.

bubuh harga.
senang sikit kami buat perbandingan.
dan lebih laju kami buat kerja.

percayalah.
setakat murah sepuluh ringgit dua,
insyaAllah ada yang macam aku yang tidak berkira.
bagi aku--
kalau servis manis, tukang jual mudah mahu komunikasi--
tak ada hal lah harga lebih sikit.
anggap duit parking yang tak perlu dibayar berbanding pergi ke pasaraya.

dan KALAU pun harga kita berbeza2--
anggaplah ia healthy competition.
dan bijak2kanlah diri dalam marketing perniagaan.
asal namanya berniaga--
MESTI ada turun naiknya.

kalau nak untung sahaja,
jual aiskrim malaysia.
insyaAllah--
modal ciput,
dok depan sekolah,
berlipat ganda.

okay?
*senyum*

untuk yang membeli pulak.
reti2 la baca.

kalau kat caption:
"available in blue, red and purple for rm 45"--
TAK USAH LA tanya:
"kaler pink ada?"

dan kalau barang bawah rm 50 tu,
tak payahlah tanya:
"boleh diskaun?"

dah la kita ni pemalas nak keluar rumah berbelanja.
takkan nak tambah 'kedekut' pulak.
:)

ok.
tak puas hati apa2--
"PM me, dear~~"

hahahah.
okbaiiiii.

No comments:

Post a Comment